small is the new big

Deze week veel gelezen in het boek van Seth Godin. Het zijn allemaal anecdotes vanuit zijn blog over de laatste zes jaar. Het gaat vooral over de invloed van de nieuwe media op het bedrijfsleven en de manier waarop een bedrijf marketing aanpakt. Ook gaat het over hoe je zelf in het leven staat. Veel gaat over de angst voor verandering en de acceptatie van middelmatigheid(mediocraty). Godin benadrukt het centraal stellen van de klant en geeft heel veel voorbeelden hoe bedrijven met klanten omgaan en wat ze er aan zouden kunnen doen om hun communicatie te verbeteren. Ook legt hij uit hoe belangrijk het is om besluiten te nemen en niet uit te stellen totdat er een probleem ontstaat. Hij zegt ook nuttige dingen over competenties. Mensen die competent zijn voor een bepaalde functie doen niets meer om innovatie ingang te zetten is zijn stelling. Al met al genoeg tips om mee aan de slag te gaan. Lees hier wat Seth Godin zelf over zijn boek zegt.

Dit bericht is geplaatst in Boeken. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *