Keep the soul alive!

Arno was gisteren jarig en alweer 52 geworden. Tja ook je vrienden worden steeds ouder.Vandaag een nieuwe bril gekocht. Zal straks effe een fototje uploaden om hier te linken. Mijn vorige bril heb ik 15 jaar geleden gekocht, maar wel bij dezelfde brillenmaniak in ALmere buiten: de brillendoos.Lekker brilletje, zie de toekomst weer helemaal zonnig tegemoet.Vandaag weer bezig geweest met kennismanagement, de kennisformule van Weggeman:Kennis= Ervaring x informatie x houding X vaardigheden.

Een uitermate boeiend college waar ook de paradigmashift en de ontdekking van Galileo Galilei aan de orde kwam (mamma mia, mamma mia, mamma mia let me go).Over dit onderwerp meer in volgende weblogs!

Ondernemerschap

Vandaag stond de dag volledig in het kader van ondernemerschap. Allereerst op de fiets naar Amsterdam voor het overleg over de HvA brede minor ondernemerschap. Terloops nog even de Almeerse ondernemersacademie meegenomen, die er naar zich aan laat kijken toch gaat komen. Wellicht ga ik zitting nemen in de werkgroep van het geheel.
Terug in Almere de opening van het academisch jaar meegemaakt in Utopolis. Ook weer in het kader van de ondernemende student. Student Tim van Dool liet zich van zijn beste kant zien en verworf gelijk een goede mentor. Complimenten Tim!
Ook is er een leerstoel in het kader van Han Lammers geopend. Geeft allemaal weer perspectief voor onderzoek en verdere academische ontwikkelingen. Ga mijn scriptie inzetten om misschien wat impulsen te geven.
Met Karin Hagelstein afspraak gemaakt om te overleggen over eventueel verdere aandacht aan mijn scriptie in het Almeerse. Ook vanuit economische zaken is interesse getoond. Al met al een vruchtbaar dagje. Geeft aanleiding om met nog meer verwachting uit te kijken naar wat de toekomst gaat brengen. Het kan tenslotte in Almere!

Tim van Dool IIE

Tante Truus

Hoogtepunt van de dag: Tijdens de lunch een terrasje gepakt. Niet zo bijzonder zou je zeggen. In Almere is er echter de lunchroom van tante truus. Je wordt door personeel met een verstandelijke beperking geholpen (zoals dat zo keurig op de site staat). Je kunt op een kaart de aantallen invullen en wordt dan keurig en gezellig geholpen. Dat gaan we dus vaker doen!

Het circus is weer begonnen!

Deze week weer volledig lesgegeven en lopende zaken afgehandeld. Ik moet zeggen, het was een flitsende start. Reeds de eerste week tot mijn nek in de shit. Vrijdagavond mijn werk voor tangonet gepost en vanavond gehoord van de beoordelend docent dat ie de spullen nog niet had gevonden.
Burgemeester Jorritsma en wethouder Halbesma zijn ook gestart met een weblog, hopelijk doen ze het iets beter dan ik het doe. Het is toch niet altijd even makkelijk zo’n log te vullen. Ik begin echter met goede moed aan een nieuw seizoen en wie weet gaat het me dit jaar lukken het weblog wat vaker te vullen!